Täällä minä istun, kaukana kaikesta ja päivät kuluvat. Viikot kuluvat, kuukaudet, vuosi ja toinen aluillaan. Katson uos ja näen henkeäsalpaavan maiseman, sellaisen, jota kukaan teistä ei näe päivittäin. Mitään kauniinpaa ei ole olemassakaan. Enkä minä valehtele, enkä aliarvio, mutta niin se on.

Täällä minä olen ja ikävöin jotain mitä minulla ei ole. Minä ja minun pieni sydämeni joka rakastaa. Rakastaa enemmän kuin on sallittua, enemmän kuin on mahdollista.

Minun elämäni miehet.

Eikä kukaan voi sanoa, että rakastaisin jotain vähemmän kuin toista, ei, rakastan kaikkia eri tavalla.

Sinä, joka tiedät kuka olen. Sinua en tule koskaan unohtamaan. Olet ollut minulle enemmän kuin kukaan muu ja olet sitä vieläkin. Olet aina. Minä rakastan sinua, vaikkei elämä ole ollut helppoa meille. Ei sinulle, ei minulle. Ja kaikesta huolimatta tiedän, että tunnet samoin. Ja se tuntuu hyvälle.

Sitten on tuo naapurin poika, josta en ole milloinkaan ottanut selvää. Hyvä ystävä, joka on tullut tärkeämmäksi ja tärkeämmäksi päivä päivältä. Ilman että olin huomannut sitä itse. Yhtenä päivänä vain tajusin, että *itutti ihan suunnattomasti kun hän höpötetli jonkun muun kanssa. Tuskin meistä koskaan tulee mitään sen enempää, muta minkäs ihminen tunteilleen voi.

Ja sitten on se yksi, jonka tapasin ihan sattumalta, ja ihastuin. Ihastuin pahasti. Mutta kuka tietää, todennäisyys on surkea.

Kaiken tämän keskellä minä yritän elää. Rakastan niin monella eri tavalla, enkä halua satuttaa ihmistä, jota rakastan. Ja täällä minä istun, matkalla pois. Pois sen viimeisen ihmisen luota, jolla olisi ollut mahdollisuus olla osa minun arkeani.

Ja minä mietin, olenko se vain minä, vai onko elämä juuri tällaista? Enkö voisi vain pysähtyä ja sanoa, että minun on hyvä olla? Ja minä tiedän etten pysty siihen. En vielä. En vaikka haluaisin. Minun pitää mennä. Jalat vipattaa ja sielu kaipaa jotain jota se ei ole vielä kokenut. Mahanpohjassa perhoset lentelevät ja olo on rauhaton. En voi pysähtyä. En vielä. En ihan vielä.

Mutta, Jarkko, sinä olet minun pienen sieluni toinen puolisko. Minä tulen aina kaipaamaan ja rakastamaan sinua.